Social specialist
Alphen aan den Rijn
32 - 40 uur per week
€2750 - €4750
Ben jij een social media expert met bewezen kennis van advertising die zijn of haar skills wil inzetten om ECHT maatschappelijke impact te maken? Dan dagen we je uit om de nieuwe generatie leraren + vooruitstrevende scholen die willen innoveren met ons te vinden. Zo zetten we de socials samen strategisch in tegen het lerarentekort. Dat is pas verschil maken met je werk, toch?
Wat je gaat doen als ECHTe social specialist:
Lang verhaal kort? Door middel van een gouden combinatie (= sterke branding & storytelling + datagedreven performance marketing) A) de nieuwe generatie leraren overtuigen een carrièreswitch te maken naar het onderwijs, & B) schoolbesturen overtuigen van onze oplossing en rol als kennispartner. Oftewel, aan jou de taak om beide doelgroepen (b2c & b2b) te bereiken met social content die ze raakt én laat converteren. Samen met je vier marketingcollega’s bouw je onze funnelstrategie uit en vertaal je deze naar een concrete roadmap voor de socials, waarvan je de uitvoer tot in de puntjes verzorgt. Het leukste? Dankzij onze datagestuurde manier van werken zie je meteen wat je werk voor resultaat heeft en hoeveel impact je maakt.
Functievereisten
Jij:
- Hebt hbo- of wo-niveau met een aantal jaar aantoonbare werkervaring met social media, zowel organisch als advertising;
- Komt helemaal tot je recht als onze chef social, waarin je zelfstandig, pragmatisch, innovatief en proactief de kar gaat trekken;
- De advertentietools van de grote platforms kennen geen geheimen voor jou en je experimenteert graag met nieuwe initiatieven;
- Hebt ervaring met of kunt je vinden in het werken vanuit een inbound-marketing-strategie, waarbinnen jij verantwoordelijk gaat zijn voor het bedenken en uitvoeren van de social (advertising) strategieën;
- Weet wat converteert qua (ad) content, die je bedenkt, creëert en beheert. Dit doe je zelf, maar ook in samenwerking met je collega’s en/of freelancers, waarbij je onze bestaande content optimaal benut, maar ook out-of-the-box durft te denken;
- Je beoordeelt met je mede-marketeers de kwaliteit van de social campagnes, zorgt dat we continu doorontwikkelen op basis van deze inzichten en deelt deze ook proactief binnen de rest van de organisatie;
- Gaat graag de uitdaging aan om onze naamsbekendheid en het aandeel van (paid) social flink te laten groeien binnen de marketingmix;
- Voelt de vibe van onze kernwaarden verbindend, inspirerend en rebels en weet deze ook door te vertalen in je werk.
Wij bieden je:
- De kans om ECHT maatschappelijke impact te maken met je werk, zonder in te leveren op werken met innovatieve, populaire en datagestuurde tools zoals Hubspot en AI;
- Veel vrijheid en verantwoordelijkheid in het meebouwen aan onze missiegedreven organisatie in scale-up-fase;
- Een fijn hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn, plus flexibele indeling van je dagen en de mogelijkheid tot thuis of remote werken in overleg;
- Een contract van minimaal 32 uur per week, uiteraard tegen goede arbeidsvoorwaarden zoals ook een jaarlijks vitaliteitsbudget;
- Een team bestaande uit de 25 allerleukste collega's die mateloos enthousiast zijn over hun eigen humor + onze gezamenlijke missie het onderwijs te verrijken.
Ken je (nog) iemand die ECHT bij het onderwijs past? Deel deze vacature dan:
- Dagelijks impact maken
- Strategische rol
- Flexibel werken
Solliciteer direct op deze vacature
Ben jij onze supreme social specialist? Reageer dan vóór maandag 26 augustus 2024 in een vorm die bij jou past en waar jouw kunde vanaf spat, en dan spreken we je daarna om te ontdekken of we een match zijn. We volgen je sollicitatie zo snel mogelijk op, maar in verband met de zomervakantie staan de fysieke sollicitatiegesprekken gepland voor de eerste week van september. Meer weten over de vacature, het (marketing)team of ECHT Onderwijs an sich? Mail dan naar marketing@echtonderwijs.nl.