Work smarter, not harder - een veelgehoorde uitspraak van productiviteitsgoeroes. Maar hoe doe je dat, als je als zij-instromer in het onderwijs aardig wat verschillende ballen hoog te houden hebt? Valt je time eigenlijk nog een beetje te managen? En hoe doe je dat in de klas zelf, als geen dag loopt zoals je van tevoren had gepland?
We vragen het Florian & Nia, twee zij-instromers van begin dertig, die naar eigen zeggen niet altijd even goed zijn geweest in timemanagement. Welke (werk)gewoontes hebben zij zichzelf aangeleerd om het meeste uit hun tijd te halen? Welke fouten hebben ze gemaakt waardoor ze hebben geleerd? En welke tips hebben zij voor anderen die zij-instromen overwegen als carrièreswitch?
In deze aflevering van 'Ondewijs Radio vertelt: het echte verhaal over zij-instromen' leer je:
- Wat timers, improviseren, perfectionisme, notitieboekjes en planningstools volgens deze ervaringsdeskundigen te maken hebben met goed timemanagement, zowel voor jezelf als in de klas;
- Welke valkuilen je als leraar (in opleiding) tegen kunt komen qua timemanagement;
- Wat energiemanagement en nee zeggen kunnen betekenen voor je timemanagement.
Ook een thema of vraag wat betreft zij-instromen die je graag beantwoord ziet door ervaringsdeskundigen? Laat het ons weten door te mailen naar alisa@echtonderwijs.nl!